In haar vorige beleidsplan, Meer & Beter (2013-2015) heeft Stichting Muziek in Huis de doelgroep centraal gesteld. Alle activiteiten in de periode 2013-2015 hebben gezorgd voor een continuering van het aantal concerten en luisteraars ondanks de grote bezuinigingen en de vele sluitingen van zorgcentra. Daarbij was met name de goede samenwerking met de activiteitenbegeleiding van de zorgcentra belangrijk.

In de komende periode wil Stichting Muziek in Huis met partners en waar nodig zelfstandig externe factoren aanpakken om de doelgroep nog beter te bereiken en de concerten meer kostendekkend te financieren. Het laatste door de reële kosten te gaan berekenen en de financiering door meerdere samenwerkingspartners rond te krijgen.

Muziek in Huis wil toe naar een herdefiniëring van ‘de klant’, ‘de doelgroep’ en de prijs van haar concerten. Daarbij spelen promotie van de concerten en een groeiend netwerk van o.a. directies, leden van RvB, RvT en gemeenten een grote rol.
Nu het product en de interne processen de afgelopen jaren geoptimaliseerd zijn, is het tijd dat Stichting Muziek in Huis naar buiten treedt en haar speelveld vergroot.

Zie voor het complete beleidsplan 2016-2018 MUZIEK IN HUIS NAAR BUITEN.