Duo Andantiani

Ani Avramova - piano, Yoko Kanamaru - altviool

Yoko Kanamaru (altviool), geboren in Tokyo, begon haar muziekstudie op 5-jarige leeftijd. Aanvankelijk viool en vanaf 19-jarige leeftijd altviool. Na haar opleiding in Tokyo zette zij haar studie voort aan de  “Hanns-Eisler” Hochschule für Musik in Berlijn bij Kim Kashkashian, de Staatliche Musikhochschule Freiburg bij Wolfram Christ en het Conservatorium van Amsterdam. Yoko Kanamaru won diverse internationale prijzen en onderscheidingen. Sinds oktober 2003 is zij verbonden aan het Koninklijk Concertgebouworkest.
De pianiste Ani Avramova werd geboren in Sofia, Bulgarije. Zij begon op haar zesde en op haar dertiende was zij reeds prijswinnares van het internationale pianoconcours van Tsjechië. Na het diploma aan het conservatorium van Sofia behaald te hebben, zette zij haar studie voort aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Daarnaast volgde zij masterclasses bij o.a. György Sandor, Earl Wild, Ivan Moravec en Jörg Demus. Ani treedt regelmatig op in kamermuziek, als begeleider, in recital en met orkest.

Helpt u mee toekomstige concerten van Yoko en Ani voor ouderen en zieken mogelijk te maken? U kunt uw bijdrage overmaken op rekening NL06 INGB 0005 1527 46 t.n.v. Stichting Muziek in Huis o.v.v. Yoko en Ani.

De concertagenda van Duo Andantiani:
zo 1 okt 2017
45 minuten voor en 30 min. na de pauze
Openbare uitvoering
concert
Duo Andantiani
Yoko Kanamaru - altviool
Ani Avramova - piano

Evean Henriëtte Roland Holst
Kortvoort 100
1104 NB
Evean Zorg
met werken van o.a. Händel, Bach en Fritz Kreisler
Gratis entree. Een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.