Akane Takada - piano, David Cristóbal - saxofoons

David Cristóbal (saxofoon) en Akane Takada (piano) werden een aantal jaren geleden, los van elkaar, uitgenodigd om te komen spelen op het gerenommeerde festival SON (festival voor hedendaagse muziek) in Madrid. Daar werd hen gevraagd om samen een stuk uit te voeren en dat was zo’n enorm succes dat een vervolg niet uit kon blijven. Zo ontstond het Duo Cristóbal-Takada.

De verschillende achtergronden van beide musici zijn buitengewoon interessant; zo studeerde Akane onder andere in Tokyo (Japan) en David onder andere in San Sebastian (Spanje), de plaatsen waar zij oorspronkelijk vandaan komen. David en Akane brengen het beste van twee werelden samen en dat is te horen aan de programma’s die zij samenstellen, met werken van onder meer De Falla, Albeniz, Yoshimatsu en Morimoto.

De concertagenda van Duo Cristobal Takada:
zo 5 nov 2017
2 maal 30 minuten
Openbare uitvoering
concert
David Cristóbal - saxofoon
Akane Takada - piano

Zuiderheide
Diependaalselaan 337
1215 KG
Hilversum
Amaris Zorggroep
met werken van Spaanse en Japanse componisten, o.a. Albéniz, de Falla en Michio Miyagi
Alle activiteiten in Amaris Zuiderheide zijn toegankelijk voor: bewoners Zuiderheide, aanleunflatbewoners Zuiderheide en mensen uit Hilversum, dus ook omwonenden.
zo 3 dec 2017
één uur, zonder pauze
Openbare uitvoering
concert
David Cristóbal - saxofoon
Akane Takada - piano

Schutsmantel
Gregoriuslaan 35
3723 KS
Bilthoven
Warande
Toegang is gratis. Vanaf 14.30 uur wordt koffie en thee geschonken. Consumptiebonnen voor buitengasten zijn verkrijgbaar bij de receptie.