Nick Scholten - harp, Samuel Tamarit Otero - viool

Duo Spinoza bestaat uit de Spaanse violist Samuel Tamarit Otero en de Nederlandse harpist Nick Scholten. Sinds 2010 verzorgt het duo optredens in Nederland en in Spanje. De combinatie van twee snaarinstrumenten geeft ruimte om zowel virtuoze als fijngevoelige muziek te spelen. Het repertoire bestaat uit klassieke sonates en romantische werken, maar ook lichter repertoire en moderne muziek. Ook speelt het Duo Spinoza arrangementen van walsen en liederen.
Samuel Tamarit Otero studeerde hij aan het Conservatorium van Amsterdam bij Kees Koelmans en was concertmeester van het Spaans Nationaal Jeugd Orkest en plaatsvervangend Concertmeester van het NJO. Hij heeft in diverse orkesten gespeeld, o.a. het Nederlands Philharmonisch en het Promenade Orkest.
Nick Scholten studeerde aan het Utrechts Conservatorium bij Erika Waardenburg. Hij is twee keer winnaar van de AuditieTraining van het Conservatorium van Amsterdam geweest. Daardoor is hij remplaçant bij het Koninklijk Concertgebouworkest en het Nederlands Philharmonisch Orkest. Als solist treedt hij met diverse ensembles op. Nick is vaste harpist bij het Noordpool Orkest, een orkest in Noord Nederland voor lichte muziek.

Helpt u mee toekomstige concerten van Duo Spinoza voor ouderen en zieken mogelijk te maken? U kunt uw bijdrage overmaken op rekening NL06 INGB 0005 1527 46 t.n.v. Stichting Muziek in Huis o.v.v. Spinoza.

De concertagenda van Duo Spinoza:
zo 3 jun 2018
één uur, zonder pauze
Openbare uitvoering
concert
Samuel Tamarit Otero - viool
Nick Scholten - harp

Schutsmantel
Gregoriuslaan 35
3723 KS
Bilthoven
Warande
met werken van o.a. Bach, Donizetti, Granados en Fauré
Toegang is gratis. Vanaf 14.30 uur wordt koffie en thee geschonken. Consumptiebonnen voor buitengasten zijn verkrijgbaar bij de receptie.
vr 15 jun 2018
2 maal 30 minuten
Openbare uitvoering
concert
Samuel Tamarit Otero - viool
Nick Scholten - harp

Rosorum Residentie Arnhem
Amsterdamseweg 233
6813 GJ
Arnhem
Rosorum
met werken van o.a. Bach, Donizetti, Granados en Fauré
Er zijn een beperkt aantal entreekaartjes beschikbaar. Info bij Marga Kruese 026-3560333. Een vrijwillige bijdrage van bezoekers wordt op prijs gesteld.