Elvi Kersten - piano, Xin Li - piano

Xin Li is in 1986 geboren te Hangzhou, China en begon al als vijfjarige met piano spelen. In 1996 behaalde zij de eerste prijs op het ‘Pearl Cup’ junior pianoconcours; vervolgens won zij regelmatig concoursen. In 2006 kwam zij naar Nederland om te studeren aan het ArtEZ conservatorium te Arnhem, waar zij in 2012 haar Master diploma behaalde. Zij geeft concerten als solist en samen met andere musici.
Elvi Kersten (1988) begon op haar negende met vioollessen. Pas op haar dertiende besloot ze hier de piano als tweede instrument aan toe te voegen. Al snel werd de piano haar hoofdinstrument. Ook zij studeerde aan het ArtEZ conservatorium, waar zij in 2010 haar Bachelor diploma behaalde. Hierop besloot zij nog een cursus Chinees te doen, waardoor de piano tijdelijk op het tweede plan kwam.
Sinds 2015 is zij echter weer volop actief als pianiste en vormt zij samen met Xin Li een pianoduo. Behalve klassieke quatre-mainswerken spelen zij ook bewerkingen van bekende stukken zoals bijv. de Canon in D van Pachelbell. Ook hebben zij lichtere werken in hun repertoire zoals “Morning has broken”.

De concertagenda van Pianoduo Elvi en Xin:
zo 12 nov 2017
50 minuten
Openbare uitvoering
jubileumconcert
Elvi Kersten - piano
Xin Li - piano

Leo Polak
Saaftingestraat 8
1069 BW
Amstelring
met werken van o.a. Beethoven, Brahms, Fauré en Irving Berlin
Gratis toegang. Een vrijwillige bijdrage van buitengasten wordt op prijs gesteld.
zo 12 nov 2017
één uur, zonder pauze
Openbare uitvoering
concert
Elvi Kersten - piano
Xin Li - piano

Vreugdehof
De Klencke 111
1083 HH
Amstelring
met werken van o.a. Beethoven, Brahms, Fauré en Irving Berlin
Concert is in de Hofzaal. Na afloop volgt een drankje en hapje.