Onze prachtige concertvleugel verhuist deze week van Warmond naar Hogewey te Weesp. In de mooie theaterzaal in verpleeghuis Hogewey, ook wel Hogeweyk genoemd krijgt het zijn nieuwe standplaats. Stichting Muziek in Huis organiseert hier maandelijks een klassiek concert. Al sinds 2005.

Er zijn drie sterke mannen nodig om het 2,75 meter lange gevaarte op het podium van de theaterzaal te plaatsen. Dat gebeurt donderdagochtend. Die middag komt meteen de stemmer langs om het instrument bij te stemmen. Dezelfde dag nog zal het instrument ingewijd worden tijdens een concert met Duo Maas. Pianiste Celia García-García en fluitiste Emeline Dessi zullen als het goed is niets merken van de spannende reis van de honderdjarige reus, die door de vakkundige restaurateurs van Firma Andriessen als herboren is. Dankzij een anonieme schenker is dit prachtige instrument eigendom geworden van Stichting Muziek in Huis.