Alma Mía

Nele Mennes - mezzosopraan
Jur Vermijs - gitaar
Andor Horvath - contrabas

Trio Alma Mía brengt muziek uit de Spaanse, Mexicaanse en Flamenco traditie in een intiem jasje. Met warme gitaarklanken, rustige vocalen en een diepe contrabas brengt Alma Mía het zuiden dichterbij.

Nele Mennes (Antwerpen, 1982) is podiumkunstenares. In 2006 studeerde ze af aan het Rotterdams conservatorium, muziektheater, en ging touren met haar eigen voorstellingen Madelief, Zout en Bakker Wiebel. Ze trad onder meer op met repertoire van de Belgische legende Jacques Brel en regisseerde o.a. Loreley en MT Hollands Diep. Met haar show Naakt won Nele in 2013 het Kleinkunst Festival.

Jur Vermijs (Maastricht, 1990) had al op jonge leeftijd voor het eerst een gitaar in handen en speelde als puber elektrisch gitaar in verscheidene blues en rock&roll bandjes. Rond zijn 17e kwam hij in aanraking met flamenco en is sindsdien niet meer gestopt dit te spelen. Hij rondde het conservatorium af als leerling van meestergitarist Paco Peña en studeerde in Córdoba (Spanje) bij grootmeesters als Rafael Riqueni en Manolo Franco.

Andor Horvath (Szeged, Hongarije, 1978) maakte al lang muziek voordat hij in 2008 met glans afstudeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. In 2010 behaalde hij tevens zijn master in Jazz en Klassiek. Andor trad op met grote musici als George Benson, Branford Marsalis en Huub van de Lubbe.

De concertagenda van Alma Mía:
wo 8 mei 2024
Openbare uitvoering