download persfoto

Caran Duo

Anne-Marie Volten - viool
Carla Bos - harp

Caran is een duo van harpiste Carla Bos en violiste Anne-Marie Volten dat haar publiek mee op avontuur neemt met haar muzikale vertellingen, verhalende programmering en veelzijdigheid in muziekgenres. Zo verzorgden zij behalve concerten ook de muzikale omlijsting van lezingen en evenementen op bijzondere locaties.

Door haar liefde voor dit creatieve proces en de kamermuziek speelde Anne-Marie na haar opleiding in Den Haag en Wenen op kamermuziekconcerten in binnen en buitenland. Ze was 1e violiste in het Nederlands Kamerorkest. Ze richtte het Vespucci Kwartet op en het muziektheatergezelschap BloedRood. Ze bedacht de muziek voor theaterproducties als “De Gelukkige Prins” van Oscar Wilde en “De rebelse prinses van Voorburg”, Un dia tabata en speelde voorstellingen van Dogtroep, 2-ater en De Grote Haar, Verhalenhuis Brandaan en Evenblij Theater.

Carla Bos studeerde harp aan hetzelfde Haagse conservatorium en studeerde af bij de bekende harpist Edward Witsenburg (kamermuziek) en Ernestine Stoop (uitvoerend musicus). Carla is harpist van het Remix Ensemble for Contemporary Music in Porto, Portugal. Daarnaast is zij als freelancer zowel solistisch als met kamermuziekensembles werkzaam bij o.a. het Schönberg Ensemble, Amsterdam Sinfonietta, het Residentie Orkest. Ze maakte tournees naar o.m. Frankrijk, België, Duitsland, Italië, Portugal, Rusland en Amerika.

De concertagenda van Caran Duo:
vr 23 aug 2024
Besloten uitvoering
concert
Caran Duo
Anne-Marie Volten - viool
Carla Bos - harp

De Sterreschans
Ubbergseveldweg 117-123
6522 HG
Nijmegen
Domus Valuas