Duo Hausmann

Christian Hacker - cello
Martin Bungeroth - cello

Het Cello Duo Hausmann, genoemd naar de Duitse cellist Robert Hausmann (1852-1909), die als vriend van Johannes Brahms meerdere van zijn werken in première bracht, bestaat uit de cellisten Christian Hacker en Martin Bungeroth.

Christian Hacker is in het Noorden van Duitsland geboren en in het Zuiden opgegroeit. Hij leerde eerst blokfluit, en begon met 10 met de cello. Zijn studie deed hij aan de Folkwang Hochschule in Essen en de Juilliard School in New York. Sinds 2006 is hij lid van het Concertgebouworkest. Christian woont in Amstelveen met zijn vrouw en 2 kinderen. Hij doet op reis soms aan geocachen en eet graag alles met blauwschimmelkaas.

Martin Bungeroth studeerde cello aan de Berlijnse universiteit voor de kunsten, aan de Freiburg University of Music (Diploma) en aan de universiteit voor muziek en dans Keulen (Master) . Tijdens en na zijn studie werkte Martin in verschillende Duitse orkesten (Hamburg Symphoniker, Keulse Opera Orkest). Tot 2012 was hij de eerste aanvoerder in het Regensburg Opera Orchestra. Sindsdien werkt Martin als tweede aanvoerder Cellist in de Rotterdam Sinfonia en als cello remplacant in het Koninklijk Concertgebouworkest en in het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Hij woont met zijn vrouw en zoon in Amsterdam Buitenveldert.

De concertagenda van Duo Hausmann:
do 27 jun 2024
concert
Duo Hausmann
Christian Hacker - cello
Martin Bungeroth - cello

Huize Royal
Rusthoekstraat 38
2584 CV
Den Haag
Saffier De Residentiegroep
met werken van o.a. Händel, Brahms, Schumann en Popper
Wijkbewoners zijn van harte welkom, maar dienen zich i.v.m. het beperkte aantal plaatsen wel tijdig aan te melden bij de receptie.