María Josefa Contreras Gámez - hobo
Juan Sebastián Blanco Chaparro - harp

Duo Lingua laat de hobo en engelse hoorn met de harp samenklinken, een ongewone combinatie die prachtige muziek oplevert van bekende en minder bekende componisten.

María Josefa Contreras Gámez is geboren in Almuñécar (Granada, Spain). Zij studeerde hobo aan het Conservatorio Superior de Música de Málaga (Spain) en het Conservatorium van Amsterdam. Zij soleerde met o.a. Orquesta de Cámara Promúsica de Málaga en werkte met orkesten in Córdoba, Andalucía, Granada, Málaga, Melilla, het Ricciotti ensemble, Barokensemble Accordo Isaglia, Het Orkest Amsterdam en the Banda Municipal de Música de Motril. María won 1ste prijzen in the Muestra de jóvenes intérpretes de Málaga Crea 2014 en het XXII Muestra de jóvenes intérpretes de Málaga Crea competition.

De uit Colombia afkomstige harpist Juan Sebastián Blanco gaf reeds op 4 jarige leeftijd gaf concerten. Op zijn 15de debuteerde hij als solist bij het orkest ‘I Musici de Montréal’. Hij won meerdere prijzen en beurzen waaronder de 1ste prijs bij ‘International Mexico Harp Competition’, de beurs voor de ‘Saratoga Harp Colony’ in New York i.s.m. leden van ‘Philadelphia Orchestra’ en de ‘Talent Grant’ van de ‘Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten’. In 2018 won hij de ‘Flothuis prijs Donemus’. Hij trad op in heel Amerika en Europa. Juan is verbonden aan de Muziekschool Diemen en het muziekeducatieprogramma ‘Het Leerorkest’, en is medeoprichter van de ‘Latin American Harp Association’.