download persfoto | website

Wendy Rijken - harp

Judith Mos kreeg op 9-jarige leeftijd haar eerste klarinetles en werd al tijdens de middelbare school toegelaten aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag. Judith won een aantal concoursen en speelt in diverse kamermuziekensembles.
Harpiste Wendy Rijken werd op 15-jarige leeftijd toegelaten tot de Jong Talentklas van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Als freelancer werkt ze bij verschillende symfonie- en harmonieorkesten, koren en kamermuziekensembles.

Sinds 2005 vormen zij samen het Duo Naiades. Tijdens een orkesttournee door Zwitserland leerden Wendy en Judith elkaar kennen. Zij vonden het beiden heerlijk om in een orkest te spelen, maar misten hierbij wel het intieme wat de kamermuziek kan bieden. Tijdens de eerste verkennende repetities bleken de klankkleuren van de instrumenten erg goed bij elkaar te passen. Als snel besloten zij een duo te vormen en hebben zij een breed repertoire gevonden voor deze bijzondere combinatie.
Duo Naiades combineert verschillende stijlen muziek, waaronder klassiek, klezmer en tango. Het duo zoekt steeds opnieuw naar stukken om het publiek mee te nemen in de magische wereld van de klassieke muziek.

Helpt u mee toekomstige concerten van Duo Naiades voor ouderen en zieken mogelijk te maken? U kunt uw bijdrage overmaken op rekening NL06 INGB 0005 1527 46 t.n.v. Stichting Muziek in Huis o.v.v. Naiades.

De concertagenda van Duo Naiades:
di 11 jun 2024
Openbare uitvoering
concert

Swaenehove
Heiloostraat 296
2547 KX
Den Haag
Saffier De Residentiegroep
met werken van o.a. Fauré, Monti en Piazzolla
do 27 jun 2024
Besloten uitvoering
concert

De Sterrenlanden
Minnaertweg 4
3328 HN
Dordrecht
Het Spectrum
met werken van o.a. Fauré, Monti en Piazzolla
Dit concert is toegankelijk voor de bewoners van de Sterrenlanden.