Ellen Tackenkamp - zang
Kristjan Martinsson - piano

Ellen Tackenkamp (1985) leerde jazz-zang aan het Conservatorium van Amsterdam en studeerde af met een 9,5. Zij maakte deel uit van de succesvolle formatie YesSister, JazzSister en van The Secret Swing Society, waarbij ze de jazz uit The Great American Songbook ten gehore brengt. Ze werkt als muziek-vrijwilligster op zorgerf D’n Aoverstep (Neede) waar o.a. mensen met dementie terecht kunnen voor dagbesteding.

Zij wordt begeleid door de uit IJsland afkomstige jazzpianist Kristján Martinsson (1986), die ook actief is als componist en multi-instrumentalist. Met “K Tríó” bouwde Kristján internationale bekendheid op, het album “Meatball Evening” won drie Icelandic Music Awards. In 2008 ontving “K Tríó” de prijs “Young Nordic Jazz Commets”. Na het behalen van zijn diploma aan het Conservatorium van Amsterdam (2014) bleef Kristján veelvuldig optreden op podia wereldwijd als bandleider en sideman.

The Bee’s Knees speelt jazz klassiekers, maar ook onbekende parels uit de ’20s tot ’40s. Gekenmerkt door hun vrolijke eigenheid weten zij een lach op het gezicht van jong en oud te toveren.