Ahmet Gür - viool, Junya Nomura - cello

Ensemble 1001 Nachten bestaat een groep klassiek geschoolde musici die voor verschillende gelegenheden spelen. Zij hebben opgetreden in het Concertgebouw, het Amstel Hotel, Hotel des Indes en daarnaast tijdens festivals, recepties en gala’s, zowel in binnen- als buitenland. Het ensemble speelt in verschillende samenstellingen een breed repertoire, van toegankelijke klassieke muziek tot volksmuziek en tango’s. Bij de concerten van Muziek in Huis treden op Ahmet Gür (viool) en Junya Nomura (cello).

Ahmet Gür (1995) is oprichter en muzikaal leider van het Ensemble 1001 Nachten. Hij begon reeds op 4-jarige leeftijd met viool spelen en studeerde klassiek viool bij Theodora Geraets aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Ahmet weet zijn eigen verhaal met veel passie en emoties te brengen naar het publiek.

Junya Nomura (1994) begon op zijn 7e ook met viool en stapte twee jaar later over naar cello. Ook hij studeerde aan het Koninklijk Conservatorium en volgde masterclassen o.a. van Dimitri Ferchtman en Pieter Wispelwey.

De concertagenda van Ensemble 1001 Nachten:
ma 21 mei 2018

1102 RA
Amstelring
met bekende werken van o.a. Bach, Mozart, Dvořák en Sjostakovitsj
Concert wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting Vrienden van Joannes de Deo.