Jean-Clair de Ruwe - drums

Gitarist Martien Oster behoeft eigenlijk geen verdere introductie. Met een indrukwekkende staat van dienst staat Martien al jaren aan de top in de Nederlandse jazzscene. Martien heeft gewerkt en cd’s opgenomen met o.a. Monty Alexander, Diana Krall en Dr. Lonnie Smith. In 2016 tourde hij met fusionpionier Larry Coryell die Martien beschrijft als een “intelligente en soulvolle gitarist”. Zijn meest actuele CD productie deed hij met Harold Mabern, de pianist die jarenlang met Wes Montgomery speelde.

Bassist Uli Glassmann studeerde van 1993 tot 1996 aan de Musikhochschule Heidelberg-Mannheim. In 1996 verhuisde hij naar Den Haag en begon zijn studie aan het Koninklijk Conservatorium met hoofdvak jazzcontrabas bij Hein van der Gein en Frans van der Hoeven. In 1999 behaalde hij het diploma docerend musicus en studeerde af als uitvoerend musicus in 2001. Sinds zijn komst naar Nederland heeft Uli zich in het Nederlandse jazzlandschap geprofileerd als bassist in de meest uiteenlopende bezettingen. Als optredend musicus heeft Uli tot in de verste uithoeken van het Europese continent gespeeld.

Drummer Jean-Clair de Ruwe heeft in 2004 zijn studie aan het Conservatorium van Utrecht cum laude afgesloten.
In 2016 kreeg Jean-Clair een beurs van het Mignon Muziekfonds om zich verder te bekwamen als musicus en ging voor 2 maanden naar New York waar hij les kreeg van Rodney Green en Kenny Washington. Jean-Clair heeft het podium gedeeld met onder meer Roy Hargrove, Charles McPherson, Howard Alden, Bert Joris, Ferdinand Povel, Bert van den Brink en het Millenium Jazz Orchestra.

De concertagenda van Martien Oster Trio:
vr 22 mrt 2024
Hooge-Werf