Wendy Rijken - harp

Wendy Rijken, geboren in 1977 te Rotterdam, was al heel vroeg bezig met muziek en ging uiteindelijk op 15-jarige leeftijd naar het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Zij volgde daar de AVO-opleiding en studeerde bij Mapje Sewing-Keereweer. Na het afronden van deze opleiding is zij aangenomen bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht om daar te studeren bij Erika Waardenburg, waar zij op 22 januari 2002 haar studie heeft afgesloten. Zij volgde verschillende masterclasses o.a. bij Petra van der Heide ( solo-harpiste van het Concertgebouw Orkest ) en Sarah MacBrien.

Momenteel is zij free-lance musicus en verleent haar medewerking aan verschillende symfonie- en harmonie-orkesten ( o.a. Amsterdam Symphony Orchestra en De Marinierskapel ) en koren in binnen en buitenland. Op kamermuziekgebied speelt zij in een viertal ensembles (o.a. een Arpa Nuova met Erik Groenestein ( harp ) en modern muziekensemble Contours). Met drie van deze ensembles is zij werkzaam voor de Stichting Muziek In Huis waar zij inmiddels meer dan 300 concerten voor heeft gegeven. Zij heeft meegewerkt aan TV- en CD-opnames van verschillende koren en orkesten. Met deze koren en orkesten is zij meerdere malen op tournee geweest naar o.a. Italië, Frankrijk, Zwitserland en Groot-Brittannië. Naast haar uitvoerende praktijk verzorgt zij privé harplessen in Den Haag, Gouda en Houten.