==== deze pagina is bijgewerkt op 26 april 2020 ====

Alle reguliere concerten tot 1 september zijn geannuleerd.

In de zorgcentra is er heel veel extra werk  door de Corona-maatregelen. En er zijn veel zorgen over hoe men de bewoners, die veelal op hun kamers moeten blijven, een programma kan aanbieden.
In samenwerking met veel zorgcentra en ensembles rollen we een drietal alternatieven uit om muziek bij onze doelgroep te brengen. Daarbij willen we ook in deze periode onze luisteraars op een PERSOONLIJKE TOON blijven aanspreken, net zoals op onze concerten.

1. Streamen/video

Er wordt hard gewerkt aan speciale concertprogramma’s op video voor onze luisteraars in de zorgcentra. Met inleidingen en al.

Kosten concertvideo’s voor de locaties: geen.
Kosten streaming tussen ensemble en één zorgcentrum: reguliere prijs van een concert binnen het abonnement.

Bekijk concertvideo's

2. 1op1 telefoongesprekjes tussen een van onze musici en een bewoner

Geschikt voor mensen die echt ontvankelijk zijn voor zo’n gesprek. SMiH probeert een geschikte musicus (bijvoorbeeld met specifiek instrument of bepaalde stijl, denk aan barok, klassiek, jazz) te laten bellen. De musicus spreekt én speelt. Als de bewoner toegang heeft tot Skype of bijvoorbeeld Zoom, biedt dat extra mogelijkheden. Lengte van een gesprek 15 minuten. Kan ook met een klein groepje bewoners op een huiskamer.

Kosten voor de locaties: geen.

Aanvraag 1op1-gesprek

3. Openluchtconcerten

Zie onderstaande praktische punten.
Kosten: reguliere prijs van een concert binnen het abonnement.

Aanvraag buitenconcert

PRAKTISCHE PUNTEN

SMiH coördineert deze activiteiten. Locaties kunnen hun wensen voor buitenconcerten kenbaar maken, net zoals bij de reguliere concerten.
Benodigdheden voor openluchtconcerten:
1. gewenste datum en tijd
2. klassiek of jazz
3. locatie
4. aantal plekken waar de musici gaan optreden (plattegrondje van (rondom) de locatie meesturen !)
5. er dient buiten op de speelplekken stroom (haspel) aanwezig te zijn
6. de musici moeten een toilet kunnen bezoeken. Indien dat niet op de locatie mogelijk is, dient u een alternatief dichtbij de locatie te regelen.

Voor de 1op1 gesprekken hebben we de gegevens op het 1op1 flyertje nodig.

We proberen de aanvragen van locaties die (wekelijks) vóór donderdag binnen zijn, een week later te beantwoorden, compleet met de concert- en/of belgegevens.