In 2018 werft Stichting Muziek in Huis kleine klassieke ensembles én jazzensembles. Geïnteresseerde musici kunnen zich als bestaand DUO, TRIO of KWARTET aanmelden d.m.v. een aanmeldingsformulier. Dit aanmeldingsformulier en verdere informatie is opvraagbaar via de contactpagina. Deadline voor aanmelden is 8 april.

In aanmerking komen musici met minimaal bachelor conservatorium, zowel vocalisten als instrumentalisten. Geselecteerde ensembles krijgen 15 tot 20 concerten aangeboden in seizoen 2018-2019 en worden door Stichting Muziek in Huis gecontracteerd.

Ter voorbereiding op de concerten en de audities geeft Muziek in Huis workshops voor nieuwe ensembles op woensdag 18 april en vrijdag 20 april 2018. De audities vinden plaats op vrijdag 18 mei 2018 in Muziekcentrum Noord (Amsterdam Noord). In de jury zitten vakmusici (klassiek en jazz) en professionals uit de zorg.