De audities voor de concerten in seizoen 2017-2018 vinden plaats op vrijdag 12 mei 2017. Aanmelden kan tot uiterlijk 2 april 2017.

Ensembles worden geselecteerd op basis van hun muzikale en technische kwaliteiten, communicatieve vaardigheden, programma, de motivatie voor deelname en het bestaansrecht c.q. potentiële plaats binnen de reguliere kamermuzieksector. De juryleden komen uit zowel de muziekwereld als de zorgsector.

VOORWAARDEN VOOR DEELNAME:
In aanmerking komen musici met minimaal Bachelor (voorheen 1ste fase) diploma van het conservatorium.
Musici van buiten de EU dienen in het bezit te zijn van geldige verblijfs- en werkvergunningen voor de periode tot minimaal  september 2018.
De musici dienen de Nederlandse taal te beheersen en woonachtig te zijn in de Randstad (voor de concerten in deze regio) of Oost en Noord Nederland (voor de concerten aldaar).

Ter voorbereiding op de concerten en de audities geeft Stichting Muziek in Huis vooraf workshops voor nieuwe ensembles. Vraag hier uitgebreide informatie aan over de concerten en de audities of download het aanmeldingsformulier.