Care for Jazz is een nieuw initiatief van Stichting Muziek in Huis. Care for Jazz organiseert met ingang van september 2018 jazzoptredens in de zorg- en welzijnssector. Doelgroep is de groep ouderen en zieken die opgegroeid is met, en houdt van jazz uit de periode van The Great American Songbook. De deelnemende ensembles worden geselecteerd op jaarlijkse audities.

Stichting Muziek in Huis is opgericht in 1999. Naast de nu jaarlijks 700 klassieke concerten wil de stichting binnen 2 jaar ook jaarlijks 300 jazzconcerten programmeren zodat in de Nederlandse zorgcentra zowel de liefhebbers van klassiek alsook van jazz aan hun trekken komen.

Care for Jazz start met een speciale tournee in september met o.a. Greetje Kauffeld en Ellister van der Molen.  Deze tournee valt samen met de viering van het 10.000ste klassieke concert van de stichting.