Liefhebbers van klassieke muziek hebben we al bijna 20 jaar lang gefêteerd op concerten en we gaan met ingang van 2018 daarnaast ook de liefhebbers van jazz fêteren op jazzoptredens. Uiteraard op hoog professioneel niveau, want kwaliteit is van cruciaal belang gebleken voor het succes van Stichting Muziek in Huis. We hebben met bijna 10.000 concerten keer op keer kunnen merken waar het echt om gaat. In twee woorden: identiteit en kwaliteit. Het is van groot belang ouderen aan te spreken op hun (culturele) identiteit. Niet hun ziektebeeld, niet hun ouderdom, maar dàt wat ze belangrijk en mooi vinden in hun leven. Het gezonde deel van de mens. Al houden we uiteraard rekening met de huidige omstandigheden van onze luisteraars.
In april 2018 vinden de eerste audities plaats voor jazzmusici. Meer informatie hierover volgt in januari.