Wie jarig is, trakteert. Stichting Muziek in Huis trakteert in 2014 op een serie concerten door een aantal prominente musici. Zij zijn warme pleitbezorgers van ons werk en gaan met de concerten meer bekendheid gaan geven aan Muziek in Huis.
Marco Bakker (bariton) en Mirsa Adami (pianiste), Daniël Wayenberg (pianist) en Martin Oei (pianist), Isabelle van Keulen (violiste) en Ronald Brautigam (pianist) spelen de sterren van de hemel om het jubileum met ons publiek te vieren.

In maart vindt een serie van 9 jubileumconcerten plaats met de beroemde bariton Marco Bakker en concertpianiste Mirsa Adami.
Marco Bakker is een fenomeen in de wereld van de opera, operette en liedkunst. Niemand kan zich onttrekken aan de magnetische werking die zijn optredens kenmerken. Hij lijkt eeuwig jong door zijn charismatische uitstraling die zijn effect niet mist met name op zijn vrouwelijk publiek. De dames brengen zeker een bezoekje aan de kapper en doffen zich graag extra op voor de zanger die zich altijd volledig geeft en een onvergetelijke herinnering nalaat.

Nico de Gier, hoboïst en oprichter/directeur van MiH, organiseert sinds 1999 klassieke concerten door het hele land in zorgcentra en in verpleeghuizen voor mensen met dementie. De Gier studeerde bij Han de Vries en Heinz Holliger, had een bloeiende solocarrière op moderne en barokhobo maar moest na een zware middenoorontsteking zijn professionele carrière opgeven. Kwetsbaarheid werd kracht in de vorm van muziekoptredens voor mensen die niet meer zelf naar de concertenzaal kunnen gaan. Dit jaar verwelkomt de stichting haar 350.000-ste luisteraar.