In 2024 viert Stichting Muziek in Huis haar 25-jarig bestaan. Dit jubileum zal de stichting vieren met een jubileumconcert en de introductie van een nieuw sociaal-cultureel initiatief, waarbij verbinding en duurzaamheid centraal staan: De Muziekvriendenkring. De stichting wil in 2024 starten met acht Muziekvriendenkringen, verspreid over het land.

Naarmate je ouder wordt, wordt het steeds lastiger – offline – nieuwe contacten te leggen en vriendschappen te sluiten. Als er dan ook nog geliefden, vrienden en/of activiteiten wegvallen, ligt eenzaamheid op de loer. Veel activiteiten, zoals concert-, museumbezoek of cursussen leveren sowieso vaak hooguit kortstondige, incidentele contactmomenten op.

De Muziekvriendenkring brengt mensen (‘leden’) fysiek, duurzaam en in de eigen omgeving bijeen. Muziek speelt daarbij een verbindende rol, en zorgt voor ontspanning en gedeelde ervaringen. Wekelijks vinden bijeenkomsten plaatst met interactieve concertlezingen of beter gezegd: muziekgesprekken. Verspreid over meerdere sessies worden onderwerpen behandeld zoals de geschiedenis van de jazz of de pianomuziek van Chopin. Hierbij geeft een expert, een professioneel musicus, uitleg én speelt live bijbehorende muziek(fragmenten). Voor en na de concertlezingen is er ruimte voor persoonlijk contact (bijvoorbeeld met koffie voor, en lunch na). Met het oog op dat persoonlijke contact is de groepsgrootte per kring tussen 12 en 15 leden.

Zou u in uw eigen buurt in contact willen komen met mensen die, net als u, ook belangstelling hebben voor muziek? Wilt u naast luisteren naar muziek, ook gezellig met elkaar práten over muziek en wat meer achtergrondinformatie krijgen? Kom dan bij De Muziekvriendenkring! Hier ontmoet en spreekt u wekelijks muziekliefhebbers en krijgt u interessante informatie van een ervaren musicus. Kennis van muziek of het bespelen van een instrument is niet nodig.

Voor meer algemene informatie: neem contact op.

Informatie voor musici, docenten muziek en musicologen.

Vraag hier het aanmeldingsformulier aan.