De stichting werkt sinds 2002 met meerjarige contracten met de zorgcentra en een éénduidig kortingsbeleid. Een aantal factoren bepaalt het percentage korting, zoals de looptijd en het aantal concerten dat wordt afgenomen. Het stelsel draagt bij aan de betaalbaarheid van de concerten voor de zorgsector, een goede binding met de zorghuizen én de continuïteit van de stichting. Maar door dit stelsel zijn de concerten niet kostendekkend en moet ook externe financiering gezocht worden. Het zijn met name particuliere donaties die thans de gaten in de begroting van de concerten dichten.

Per seizoen 2023-2024 introduceert de stichting naast de bestaande factoren voor haar prijs- en kortingsbeleid een extra factor voor kleinschalige woonvoorzieningen: DUO/SOLO abonnementen. Door de uitbreiding met solisten en duo’s binnen de stal van Stichting Muziek in Huis kan nu ook een afwisselende serie worden samengesteld binnen het kleinere DUO/SOLO abonnement. De bijdrage voor de concerten binnen deze abonnementen is een stuk lager dan bij de abonnementen waarbinnen ook bijvoorbeeld trio’s kunnen optreden.

Vraag hier om meer informatie.