Muziek in Huis gaat met ingang van seizoen 2014-2015 samenwerken met het Prins Claus Conservatorium / Hanze Hogeschool in Groningen. Muziek in Huis en het conservatorium willen in 2015 100 concerten in de provincie Groningen organiseren voor ouderen en zieken. Daarbij zullen masterstudenten en alumni van het Prins Claus Conservatorium de concerten verzorgen. Organisatie is in handen van Muziek in Huis. Tevens zal onderzoek plaatsvinden naar het effect en de invloeden die deze concerten hebben op de deelnemende musici. Bij dit onderzoek zal Evert Bisschop Boele, Lector ‘New Audiences’, Hanze Hogeschool Groningen, Prins Claus Conservatorium, betrokken zijn.
In het najaar van 2014 zal Muziek in Huis speciaal voor deze concerten audities organiseren.