Op maandag 18 november 2019 vond het 11.000ste concert van Stichting Muziek in Huis plaats. Omdat de stichting in 2020 het 21-jarig jubileum gaat vieren, is er in november geen extra aandacht besteed aan de mijlpaal van het 11.000ste concert. Misschien is 11.111 ook een mooier getal? Toch staan we wel graag even stil bij het enorm aantal concerten.
Om een idee te krijgen: als we alle concerten achterelkaar zouden hebben gegeven, was dat één jaar en drie maanden non-stop live muziek in zorgcentra. Als elk concert één regeltje zou krijgen in een boek, hebben we een pil van 316 pagina’s. Als elke luisteraar één regeltje zou hebben geschreven, hadden we bijna 50 van zulke dikke pillen.
Zoveel muziek, zoveel geluksmomenten, meetikkende vingers, dirigerende en meeklappende handen, omarmingen, blije en ontroerde gezichten, tranen, woorden van dank; we zouden er een boek mee kunnen vullen.