Het 10.000-ste concert van Stichting Muziek in Huis is gevierd met een tournee in september langs 10 zorgcentra met een fameus viertal: Greetje Kauffeld – zang, Ellister van der Molen – trompet, Edwin Corzilius– contrabas en Lex Jasper – piano.

Hans, een luisteraar bracht een zorgvuldig bewaard briefje mee waarop Greetje zo’n 60 jaar geleden “Voor Hans veel liefs van Greetje Kauffeld” had geschreven. Na zo’n lange tijd Greetje weer zien en horen ontroerde velen. Het kwartet bracht een feestelijk programma met veel bekende jazz standards als My blue heaven, Somewhere over the rainbow, One note Samba,  Fly me to the moon. In de tweede helft van het programma zong Greetje liederen van mensen die haar geïnspireerd hebben zoals Ella Fitzgerald, Nat King Cole en ook Doris Day, die zij in Amerika ontmoet heeft en waarover zij een leuke anekdote vertelde.
Kijk voor een korte video impressie op careforjazz.nl of YouTube.