Stichting Muziek in Huis zoekt vrijwillige concertbegeleiders

De concertbegeleiders begeleiden concerten in de eigen regio. De stichting is actief in Noord – en Zuid – Holland, Utrecht, Zeeland, Noord en Oost Nederland. Op de concertagenda op deze website kunt u de concerten per deelregio selecteren. De concerten van Muziek in Huis vinden in principe plaats op alle dagen van de week en op alle dagdelen. Op jaarbasis organiseert de stichting meer dan 600 concerten.

Bekijk de film.

De concertbegeleiders zijn vaste contactpersonen voor bepaalde locaties en zijn daarmee het gezicht van Muziek in Huis. Zij dragen wezenlijk bij aan het optimaal verlopen van de concerten in de zorgcentra en daarmee aan het algemene werk van de stichting. De concertbegeleiders zijn tijdens en rondom de concerten het eerste aanspreekpunt voor het personeel op de locaties en de optredende musici en waken over de noodzakelijke randvoorwaarden, zodat de luisteraars ongestoord kunnen genieten van de muziek.

De concertbegeleiders worden gecoacht door Muziek in Huis, maken samen met de coördinator concertbegeleiding een (maand)planning en brengen verslag uit over het verloop van de concerten.

Wij zoeken:

Enthousiaste liefhebbers van klassieke kamermuziek met gevoel voor de medemens, die (gemiddeld) twee of meer concerten per maand kunnen begeleiden. U beschikt over goede communicatieve vaardigheden en u kunt waar nodig snel ingrijpen en keuzes maken om de concerten optimaal te laten verlopen. U heeft als vertegenwoordiger van de stichting een bindende functie tussen de musici, personeel en vrijwilligers van een zorgcentrum en het publiek.

Wij bieden:

Contact met ouderen in uw omgeving en personeel en vrijwilligers van zorgcentra, contact met professionele musici en – incidenteel – met collega concertbegeleiders en staf van de stichting. Muziek in Huis biedt u een functie binnen een sociaal-culturele organisatie, waarbij u zich inzet voor, en tegelijkertijd geniet van klassieke kamermuziekconcerten.
Muziek in Huis nodigt u uit voor haar speciale evenementen, zoals workshops, jubileumactiviteiten, vriendenconcerten, etc.
U ontvangt een vrijwilligers- en reiskostenvergoeding.

Neem contact op.