Aliya Iskhakova – piano solo

Aliya Iskhakova - piano solo

Aliya Iskhakova begon haar studie in de Russische stad Kazan. Haar eerste leraren waren Era Sayfullina en Evgeni Mikhailov. Na haar studie en cum laude afstuderen aan de Kazan Musical College en het Kazan Conservatorium, besloot Aliya haar opleiding in Nederland voort te zetten. Ze behaalde twee masters aan Codarts, waar ze studeerde bij Bart van de Roer en aan het Conservatorium van Amsterdam bij Naum Grubert. Ze neemt ook deel aan verschillende masterclasses, onder meer van Boris Berman, Menahem Pressler, Ivry Gitlis, Haukon Austbe, Ronan O`Hora, Pavel Gililov en Stephen Kovacevich.

Aliya is prijswinnaar van 11 nationale en internationale muziekconcoursen. Ze gaf concerten in Nederland, Frankrijk, België, Duitsland en Spanje in beroemde zalen als Concertgebouw, Bimhuis, Theater Adyar en andere. In 2017 nam ze Mozarts pianoconcert K488 op voor Stringray Brava met het Nederlands Symfonisch Collectief onder leiding van Henk de Graaf.

Aliya Iskhakova is een universele muzikant die op zoek is naar artistieke diversiteit. Ze heeft verschillende kamermuziekgroepen met verschillende instrumentalisten en zangers, werkt als correpetitor in opera en operette en geeft muziekles aan mensen van alle leeftijden.

De concertagenda van Aliya Iskhakova – piano solo:
vr 29 mrt 2024
2 maal 30 minuten
Goede Vrijdagconcert
Aliya Iskhakova – piano solo
Aliya Iskhakova - piano solo

Rosorum Residentie Arnhem
Amsterdamseweg 233
6813 GJ
Arnhem
Korian Nederland

Concerten zijn uitsluitend toegankelijk voor de bewoners van Rosorum en hun familie en vrienden.