Informatie voor zorglocaties

Stichting Muziek in Huis organiseert sinds 1999 professionele kamermuziekconcerten voor kwetsbare ouderen. In 2022 vierde Muziek in Huis haar 12.500ste concert. Met deze klassieke concerten zijn meer dan 500.000 luisteraars bereikt.

Dat bewoners van de zorgcentra genieten van de concerten en de mate waarin, is hét criterium bij uitstek voor Muziek in Huis. Van al onze luisteraars in 2022 genoot 96% van alle geëvalueerde concerten ‘veel’, ‘heel veel’ en ‘bijzonder veel’ van onze concerten!

Muziek in Huis heeft een prachtig product, goede naam, prachtige musici, concertseries in 150 zorgcentra, een zeer efficiënt kantoor en een actief, betrokken bestuur.

Care for Jazz is een initiatief van Muziek in Huis. Care for Jazz biedt sinds 2018 concertseries aan van kwalitatief hoogstaande jazzoptredens in de zorg- en welzijnssector. Doelgroep is de groep ouderen en zieken die opgegroeid is met, en houdt van jazz uit de periode van The Great American Songbook.

Praktische informatie

Muziek in Huis is een stichting zonder winstoogmerk. We werken met lage gages en een klein, efficiënt bureau met 1,4 fte, zodat de concerten betaalbaar zijn voor de zorgsector. Ongeveer 4/5 van de kosten wordt betaald uit bijdragen van de zorginstellingen waar de concerten plaatsvinden en 1/5 komt uit donaties van onze donateurs en particuliere fondsen.

Benieuwd naar de werkwijze van Muziek in Huis? Wat de stichting voor uw bewoners kan betekenen? De kosten? Hoe we de programma’s afstemmen op het publiek? U vindt de antwoorden in deze brochure klassiek of de brochure jazz.

Lees ook ons meest recente jaarverslag. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Bekijk alle concertlocaties

Wilt u meer weten?
Vraag onze uitgebreide informatie aan.