download persfoto

Tom van der Zaal - altsaxofoon
Alexander Brott - gitaar
Matheus Nicolaiewsky - contrabas

Blue Interlude Jazz Trio is een formatie bestaande uit saxofonist Tom van der Zaal, altsaxofoon, Alexander Brott, gitaar en Matheus Nicolaiewsky op contrabas. Allen onderscheiden zich door de liefde voor en beheersing van de jazztraditie. Door middel van live optredens voor Stichting Muziek In Huis brengen zij de muziek uit de jaren ‘30, ’40 en ‘50 terug bij de mensen die met deze muziek zijn opgegroeid.

Jazz saxofonist Tom van der Zaal (1987 Leidschendam) won in het verleden verschillende awards als het Prinses Christina Concours en De Dordtse Sena Jazzprijs en nam zijn masters in ontvangst met een 9.5 plus onderscheiding aan het Koninklijk Conservatorium van Den Haag.

Matheus Nicolaiewsky is een Braziliaanse bassist wonend in n Nederland. Stevig geworteld in de jazztraditie, schakelt hij vloeiend tussen de elektrische bas en de contrabas, waarbij hij veelzijdigheid en muzikaliteit toont in een breed scala aan muzikale onderdelen.

Alexander Brott is een Zweedse gitarist met een geschiedenis in de stad New York waar hij enige tijd heeft gestudeerd en gewoond.

De concertagenda van Blue Interlude:
do 16 mei 2024
Openbare uitvoering