download persfoto | website

Jacob Engel - piano

Marijke Groenendaal heeft sinds haar jeugd privé-zangles en heeft deelgenomen aan masterclasses bij onder meer Peter Kooij, Evelyn Tubb en Sarah Walker. Zij wordt momenteel gecoacht door Marjan Kuiper, hoofdvakdocent Zang aan het conservatorium in Zwolle. Marijke verleent regelmatig solistische medewerking aan concerten van koren in Nederland en Engeland.

Jacob Engel kreeg de eerste pianolessen van zijn grootvader, later van Anneke Dekker en Kamilla Bystrova in Den Haag. Het klassieke lied is zijn passie. Als liedpianist volgde hij lessen bij Kelvin Grout, David Willison en Terence Allbright.

Sinds 2006 vormen Marijke en Jacob een duo. Voor de Stichting Muziek in Huis brengen zij programma’s waarin ze op zoek gaan naar dwarsverbanden. Zij maken liederen en aria’s toegankelijk niet alleen door hun voordracht, maar ook door het publiek mee te nemen in het gedicht of het verhaal. Door de levendige toelichtingen kan iedereen zich inleven en genieten van bekende en onbekende muziek.

Marijke en Jacob volgden samen lessen bij Rudolf Jansen, Kelvin Grout en Sepp Grotenhuis, en masterclasses bij Olaf Bär, Robin Bowman, Eugene Asti, Margreet Honig, Julius Drake, Malcolm Martineau, Roger Vignoles en Sasja Hunnego.

De concertagenda van Duo Marijke Groenendaal en Jacob Engel:
zo 7 apr 2024
Openbare uitvoering
concert

Vredenbergh
Lovensdijkstraat 7
4818 AJ
Breda
Surplus Zorg
met werken van o.a. Schubert, Tchaikovski, Bizet en Jacques Brel
Familieleden en vrienden zijn ook van harte welkom op dit concert.
do 30 mei 2024
Besloten uitvoering
concert

Huize Royal
Rusthoekstraat 38
2584 CV
Den Haag
Saffier De Residentiegroep
met werken van o.a. Schubert, Tchaikovski, Bizet en Jacques Brel
Wijkbewoners zijn van harte welkom, maar dienen zich i.v.m. het beperkte aantal plaatsen wel tijdig aan te melden bij de receptie.