Ellen Zijm - accordeon

Ellen Zijm (1987) begon haar studie bij Egbert Spelde, docent aan het ArtEZconservatorium te Enschede en studeerde daarna bij Stefan Hussong aan de Hochschule für Musik Würzburg, waar zij in november 2013 met een 10 afstudeerde. Ellen bracht verschillende werken in première, waaronder het solostuk ‘April’, van Iulius Popa (juni 2010, Calgary (Canada), jan 2011 Radio 4), de ‘Drei Aphorismen’, van Mareike Lenz, voor accordeon met strijkkwartet en klarinet (feb 2012, Deventer) en ‘5 Bagatellen’ van Michiel Ceulemans (juni 2014, Deventer).

Ze volgde verschillende malen masterclasses van o.a. Geir Draugsvoll, Claudio Jacomucci, Mie Miki, Inaki Alberdi en Friedrich Lips, nam in 2005, 2009 en 2015 deel aan de Summer Academy van het Nationaal Jeugd Orkest en won prijzen op diverse concoursen. Ook was zij meerdere malen te horen op Radio 4 in onder andere Spiegelzaal en Opium. Ellen remplaceerde bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het Residentie Orkest en het Asko/Schönberg Ensemble en speelde bij HollandOpera, Insomnio, het NJO en Operafront.
Met haar duo ‘De Thuiskomst’, met Quirine van Hoek (viool), stond zij op vele grote podia en bracht zij begin 2015 de CD ‘De Thuiskomst in the early Baroque’ uit.

De concertagenda van Ellen Zijm – accordeon:
vr 10 mei 2024
Voorjaarsconcert

Amaris Theodotion
Werkdroger 1
1251 CM
Laren
Amaris Zorggroep
met muziek van o.a. Rameau, Bach, Tsjaikovski, Satie en Édith Piaf
vr 31 mei 2024
2 maal 30 minuten
concert

Rosorum Residentie Arnhem
Amsterdamseweg 233
6813 GJ
Arnhem
Korian Nederland
met muziek van o.a. Rameau, Bach, Tsjaikovski, Satie en Édith Piaf
Concerten zijn uitsluitend toegankelijk voor de bewoners van Rosorum en hun familie en vrienden.