Orzán Trio

Alejandro Peiteado Brea - klarinet, Kim Grisel - klarinet, Marco Danesi - klarinet

Het Orzán Trio is een klarinettrio dat in 2014 te Amsterdam is opgericht door oud-studenten van het Conservatorium van Amsterdam: Marco Danesi (Italië), Kim Grisel (Nederland) en Alejandro Peiteado Brea (Spanje). Zij kregen les van respectievelijk Hans Colbers, Harmen de Boer and Arno Piters en hebben verder aan gerenommeerde conservatoria gestudeerd zoals het Utrechts Conservatorium, Giuseppe Verdi Conservatory, Juillard School en Conservatorio Superior de Música de A Coruña.

De leden van het Orzán Trio hebben gespeeld in het Brixia Symphony Orchestra, World Orchestra 24/04, ASKO Schoenberg Ensemble, Nationaal Jeugd Orkest, Orchestra Giovanile Italiana en vele andere. Individueel sleepten zij prijzen in de wacht bij gerenommeerde competities zoals het Prinses Christina Concours, Jeunesses Musicales of Sober en Haverhill Sinfonia Soloist Competition. Ook volgden zij masterclasses bij bekende klarinettisten als Ralph Manno, Vincent Alberola, Eric Hoeprich, Wolfgang Meyer en Olivier Patey.

Vanaf het seizoen 2015-2016 treedt het Orzán Trio ook op voor het concertpubliek van Muziek in Huis. Het repertoire omvat (eigen arrangementen van) klassieke muziek, jazz en populaire stukken.

De concertagenda van Orzán Trio:
di 20 juni 2017
2 maal 30 minuten