Wendy Sierra Palomeque - marimba

Tonali is een dwarsfluit- en marimba-duo gebaseerd in Amsterdam en gevormd door de Spaans/Italiaanse fluitiste Alice Allegri en de Mexicaanse marimbiste Wendy Palomeque. Wendy en Alice leerden elkaar in 2018 kennen in Amsterdam en realiseerden zich meteen dat hun instrumenten als duo perfect bij elkaar pasten. Zij zijn allebei gepassioneerd door kamermuziek en het ontdekken van nieuw repertoire, en zij houden ervan om concertprogramma’s te maken die verhalen vertellen. Met hun muziek en de goed gepresenteerde beschrijvingen en uitleg nemen ze het publiek mee in deze spannende en ongewone programma’s, die kunnen variëren van traditionele muziek uit Latino-Amerika, nieuwe composities of gearrangeerde werken uit het klassieke repertoire.

Wendy Palomeque is een van Mexico’s meest opvallende jonge marimba-spelers. Ze vertegenwoordigt de 4e generatie marimba-spelers van de beroemde Palomeque-familie. Wendy is geboren en getogen in Chiapas, in het zuiden van Mexico, een staat waar de marimba een muzikaal icoon en het overheersende folkloristische instrument is.
In 2014 studeerde Wendy af met een Bachelor of Music aan de Chiapas University of Sciences and Arts (UNICACH). In 2018 voltooide ze haar Master Klassiek-Hedendaagse Performance aan dezelfde instelling. In 2019 verhuisde ze naar België om een Master kamermuziek te volgen bij de beroemde marimbist Ludwig Albert aan de LUCA University (Leuven College of Arts), waar ze cum laude afstudeerde.

Alice Allegri is een Spaans/Italiaanse dwarsfluitiste gebaseerd in Amsterdam. Ze begon dwarsfluit te studeren in Málaga, Spanje en nam al snel deel aan verschillende masterclasses met internationale solisten en aan concoursen.
Op 18-jarige leeftijd verhuisde Alice naar Nederland om haar Bachelor diploma te studeren aan het Conservatorium van Amsterdam, dat ze in 2017 behaalde in de klas van Vincent Cortvrint (solo piccolo van het Koninklijk Concertgebouworkest). Hierna behaalde zij in 2019 haar Master diploma aan dezelfde school bij prof. Kersten McCall (hoofdfluit van het KCO). Tegenwoordig werkt Alice als freelance fluitist en docent in Amsterdam, met een uitgebreide lespraktijk in verschillende muziekscholen in en rond de stad. Ze treedt vaak op met orkesten en ensembles in binnen- en buitenland.

De concertagenda van Tonali:
zo 2 jun 2024
Openbare uitvoering
concert

Amarosa Sophieke
v. Zuylen v. Nijeveltstr. 313
2242 LJ
Wassenaar
Amarosa
met werken van o.a. Chopin, Fauré en traditionele muziek uit Mexico
di 18 jun 2024
concert

Verpleeghuis De Lichtenberg
Utrechtseweg 293
3818 EH
Amersfoort
Beweging 3.0
met werken van o.a. Chopin, Fauré en traditionele muziek uit Mexico
Vanaf een half uur voor aanvang concert is er koffie en thee verkrijgbaar. Entree is gratis, vrijwillige bijdrage wordt zeer op prijs gesteld.